torsdag 9. april 2015

GIF

Vi har fått i oppgave å lage en GIF til temaet "Roll". Her er mitt resultat:
Det jeg tenkte når jeg skulle lage denne var at jeg ville ha noe med farger som dannet en sirkel. Så da fant jeg frem noen fargede lapper og la en og en ut på bordet slik at det til slutt skulle danne en sirkel. I tillegg så tenkte jeg det at å ha fargede lapper på en ensfarget svart flate kunne være med på å skape kontrast - derfor tok jeg bildene på kjøkkenbordet hjemme. Jeg satt opp kamerastativet sånn at kameraet skulle stå stille og at det bare var lappene som skulle bevege på seg.
Her brukte jeg speilrefleksen. INNLEVERING!

Jeg lagde også to til hvor jeg brukte mobilkameraet. Disse var mest for moroskyld.
Her tenkte jeg at det hadde vært kult hvis bare paraplyen snurret. Jeg brukte ikke stativ så bakgrunnen er ikke helt rolig, men jeg likte det egentlig. Når jeg satt den sammen første gangen var hele bildet i farger, men jeg syns det ble litt rotete, så da redigerte jeg alle bildene slik at bare paraplyen ble i farger og resten i svart/hvitt. INNLEVERING!

Her tenkte jeg egentlig ikke på noe spesielt, bare at det kanskje hadde blitt litt kult og "levende" at Celine (jenta på bildet) "snurret" rundt lyktestolpen. Heller ikke her hadde jeg stativ, men jeg syns ikke det gjorde noe at alt beveger seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar